موس و کیبورد

در این وبلاگ می خواهم درباره همه چیز موس و کیبورد مطالبی را برایتان بنویسم.

موس و کیبورد

در این وبلاگ می خواهم درباره همه چیز موس و کیبورد مطالبی را برایتان بنویسم.

با 15 کیبورد وایرلس ارزان موجود در بازار آشنا شوید

کیبورد های وایرلس امروزه به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به 15 کیبورد وایرلس ارزان موجود در بازار که برخی از آن‌ها دارای موس همراه نیز هستند.


می‌توان به جرات گفت تکنولوژی وایرلس امروزه کاملا فراگیر شده است. تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی مختلف از بلندگو و مانیتور گرفته تا پرینتر و موس‌ همه آرام آرام رو به استفاده از فناوری بی‌سیم آورده‌اند و در این میان کیبوردها هم استثنا نیستند. یک کیبورد وایرلس نه تنها یک کابل را از جلو دست و پایتان حذف می‌کند، بلکه حمل و نقل آن‌ها هم به راحتی انجام می‌شود. اینگونه کیبوردها را علاوه بر کامپیوترهای شخصی می‌توان برای استفاده در لپ‌تاپ، کنسول‌های بازی و گوشی‌های هوشمند نیز به کار گرفت.

  هنگام خرید چنین کیبوردهایی فاکتورهای متفاوتی را باید در نظر داشت. اولین فاکتور نحوه اتصال است. اکثر کیبوردهای بی‌سیم از طریق USB یا بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند. مدل‌هایی که از USB استفاده می‌کنند و از طریق فرکانس‌های رادیویی به سیستم متصل می‌شوند، عموما به نسبت کیبوردهای بلوتوث قیمت به صرفه‌تری دارند. البته این کیبوردها به یک قطعه اضافه به نام رسیور USB برای اتصال نیازمند هستند. افزون بر این عمر باتری کیبوردهای USB معمولا بیشتر از مدل‌های بلوتوثی است.


فاکتور بعدی، مکانیزم و نحوه کار کیبورد است. البته اگر یک کاربر حرفه‌ای نیستید احتمالا تا زمانی که مشکلی پیش نیاید برایتان اهمیتی ندارد کیبورد به چه نحوی کار خود را انجام می‌دهد. فاکتور آخر راحتی و خوش دست بودن کیبورد است. این مورد جزو مواردی است که تقریبا برای همه کاربران اهمیت دارد چراکه کیبورد در کنار موس دو قطعه‌ای هستند که مستقیما و به صورت فیزیکی با دست‌ها در ارتباط هستند و از همین رو انتخاب محصولی که طراحی ارگونومیک و راحتی داشته باشد بسیار مهم است.


در نهایت انتخاب نهایی بر عهده کاربران است و باید با توجه به استفاده و ترجیحاتی که دارند کیبورد‌ خود را انتخاب کنند. در این مطلب برای تسهیل این فرایند 15 کیبورد وایرلس ارزان را معرفی می‌کنیم.


کیبورد بی سیم رپو مدل E1050

Rapoo E1050 Wireless Keyboard


کیبورد‌ بی‌ سیم E1050 رپو ظاهر جدیدی دارد و به دلیل حذف فضای میان کلیدهای عددی و سایر کلیدهای کیبورد، فضای کمی را نیز اشغال می‌کند. از طرفی چنین کاری سبب شده استفاده از کلیدهای عددی برای افرادی که زیاد از این بخش استفاده می‌کنند کمی مشکل باشد. به لطف ویژگی وایرلس این کیبورد که از استاندارد 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، می‌توان تا فاصله 10 متری از رسیور USB از آن استفاده کرد. همچنین سایز کلیدها نیز اندازه مناسبی داشته و کلیدها نیز به نرمی و بدون صدا فشرده می‌شوند. محفظه باتری این کیبورد‌ در بالای آن و میان کلیدهای F12 و Insert Key قرار دارد. در این محفظه یک باتری قلمی جای می‌گیرد که به گفته رپو تا 12 ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. رپو هیچگونه نشانگر LED برای این کیبورد تعبیه نکرده و از همین رو اگر برای مثال کلید Caps-Lock روشن باشد قبل از تایپ کردن متوجه آن نمی‌شوید. بدنه کیبورد از جنس پلاستیک بوده و از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برد. علاوه بر این کلیدهای این کیبورد‌ در برابر قطرات آب نیز مقاوم هستند.

ادامه مطلب در پلازامگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.