موس و کیبورد

در این وبلاگ می خواهم درباره همه چیز موس و کیبورد مطالبی را برایتان بنویسم.

موس و کیبورد

در این وبلاگ می خواهم درباره همه چیز موس و کیبورد مطالبی را برایتان بنویسم.

تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی در چیست؟

فرق کیبورد گیمینگ با معمولی در چیست؟ کدام یک برای خرید مناسب ترند. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه باشید.


  

چه یک گیمر حرفه‌ای باشید یا یک گیمر مبتدی، بهتر است برای اینکه نتیجه و تجربه بهتری از یک بازی کامپیوتری را برای خود رقم بزنید، از کیبورد گیمینگ استفاده کنید. اما باید ببینیم که تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی در چیست؟ ما در این مقاله به فرق کیبورد گیمینگ با معمولی پرداخته‌ایم.


کیبورد معمولی چیست؟

کیبورد‌های معمولی یا ممبرین (Membrane) دارای یک برد اصلی هستند و روی آنها قطعات پلاستیکی وجود دارند که توسط یک قطعه لاستیکی از هم جدا شده‌اند، با فشار دادن این نوع دکمه قطعه لاستیکی آن فشرده می‌شود و قطعه پلاستیکی رویی آن حرکت می‌کند و باعث ایجاد یک اتصال کوتاه در کیبوردمی‌شود که این پیام برای کامپبوتر شما می‌فرستد که دکمه‌ای فشرده شده است. کیبورد‌های ممبرین نسبت به کیبورد‌های مکانیکی کم‌صداتر هستند و با توجه به ساده‌تر بودن مکانیزم کاری آنها، هزینه ساخت بسیار کمتری نیز دارند، اما کیبورد‌های ممبرین عمر بسیار کمتری نسبت به کیبورد‌های مکانیکی دارند.


 

کیبورد گیمینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شاید پاسخ این سوال ساده باشد. درواقع یک کیبورد گیمینگ کیبوردی است که مخصوص بازی طراحی شده است و معمولا به نورهای RGB مزین است. اما این همه ماجرا نیست. دیگر تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی این است که کیبوردهای گیمینگ از دکمه‌های مکانیکی سود می‌برند و زمان پاسخگویی سریع‌تری نیز دارند. درواقع در طراحی آن‌ها از مکانیزم مکانیکی استفاده شده است. از طرف دیگر زمانی که گیمر در طولانی مدت از آن استفاده می‌کند، احساس خستگی نخواهد کرد. اما ببینیم که زمان پاسخگویی چیست و چه تأثیری در کار یک کیبورد خواهد داشت.

 

دکمه های مکانیکی و زمان پاسخگویی کمتر

همان‌طور که اشاره شد، دکمه‌های مکانیکی و زمان پاسخگویی کمتر دو وجه مشخصه کیبوردهای گیمینگ هستند. درواقع خود دکمه‌های مکانیکی هستند که منجر به کاهش زمان پاسخگویی در بررسی تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی خواهند شد. حالا ببینیم که دقیقا چه اتفاقی می‌افتد. درواقع زمان پاسخگویی به لحظه بین فشردن کیبورد تا ارسال اطلاعات به کامپیوتر و دریافت نتیجه گفته می‌شود. حالا هر چه این زمان سریع‌تر باشد، کارایی در اجرای کارهایی نظیر بازی بالاتر می‌رود. هرچند گیمرهای مبتدی ممکن است کمتر متوجه چنین ویژگی‌هایی شوند، اما معمولا گیمرهای حرفه‌ای‌تر خیلی خوب این ویژگی‌ها و همچنین تأخیر در پاسخگویی را درک می‌کنند. درواقع در اجرای برخی از بازی‌ها حتی زمان پاسخگویی 30 میلی‌ثانیه نیز برای یک گیمر می‌تواند زیاد باشد.

 

فرق کیبورد گیمینگ با معمولی ؛ کدام را بخریم؟


حالا که با تعریف این دو نوع کیبورد آشنا شدید، حتما می‌توانید تفاوت بین کیبورد گیمینگ با معمولی را حدس بزنید. درواقع کار کردن با کیبورد مکانیکی آسان‌تر است؛ اما باید اشاره کنیم که مکانیزم کار پیچیده‌تری نسبت به کیبورد معمولی دارد. در این بخش به بررسی تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی می‌پردازیم.

 

سوئیچ های Cherry MX

در تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی یک ویژگی اصلی برخورداری کیبوردهای مکانیکی از سوئیچ‌های Cherry MX است. این سوئیچ‌ها در سال 1993 وارد بازار شدند و یکی از بهترین سوئیچ‌های به کار رفته در کیبوردها محسوب می‌شوند. آن‌ها انواع مختلفی دارند و به کارگیری این نوع از سوئیچ‌ها باعث خواهد شد تا کیبورد مورد نظر به کیبورد گیمینگ یا کیبوردی مناسب تایپ تبدیل شود که طول عمر بالاتری نیز خواهد داشت.

ماوس بازی با معمولی چه فرقی دارد

 

کلیدهای قابل برنامه ریزی

یکی دیگر از قابلیت‌های کیبورد گیمینگ در تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی کلیدهای قابل برنامه ریزی است. امروزه اکثر کیبوردهای گیمینگ از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. این کیبوردها برای گیمرهایی که بازی‌های RTS یا RPG بازی می‌کنند انتخابی ایده‌آل را رقم خواهند زد. درواقع با این ویژگی گیمرها می‌توانند دستورات خاصی را با استفاده از نرم افزار مخصوص برای کلیدها تعریف کنند.

 

رنگ های پس زمینه RGB

یکی از ویژگی‌های جالب و هیجان‌انگیز در کیبوردهای گیمینگ رنگ زمینه RGB است. درواقع این رنگ از طریق چراغ‌های LED که در پشت کلیدها قرار دارند، ایجاد خواهد شد. همچنین امکان برنامه زیری برای خاموش شدن و همین‌طور روشن شدن یا در برخی مواقع تغییر رنگشان نیز است.

شاید دیگر تفاوتی که می‌توانیم بیان کنیم قیمت آن باشد. کیبورد گیمینگ چون از کلیدهای مکانیکی و سایر امکانات یاد شده برخوردار است، قیمت بالاتری نسبت به کیبورد معمولی خواهد داشت. از طرف دیگر کار با کیبورد مکانیکی نیز راحت‌تر خواهد بود. اما کیبورد معمولی در کنار پشتیبانی از مکانیزم ساده، دارای قیمت کمتری نیز است. حالا با توجه به بودجه و البته هدفی که از خرید کیبورد دارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید

 سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر بررسی تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی به معرفی ویژگی‌هایی از کیبورد گیمینگ و برتری‌های آن نیز بپردازیم. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


پروفایل نویسنده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.