موس و کیبورد

در این وبلاگ می خواهم درباره همه چیز موس و کیبورد مطالبی را برایتان بنویسم.

موس و کیبورد

در این وبلاگ می خواهم درباره همه چیز موس و کیبورد مطالبی را برایتان بنویسم.

آموزش تبدیل گوشی به موس و کیبورد کامپیوتر

 اگر موس یا کیبورد کامپیوتر کار نمی‌کند یا زمان کافی برای خریدن دستگاه جدید و یا تعمیر آنها ندارید، می‌توانید با تبدیل گوشی به موس یا کیبورد مشکل را حل کنید.


تبدیل اندروید به موس

 اگر دائما با کامپیوتر کار می‌کنید و دائما در حرکت هستید و از مکانی به مکان دیگر می‌روید، مطمئنا به وسایل جانبی زیادی از جمله موس و کیبورد در کنار لپ تاپ خود نیاز دارید. برای سبک‌تر کردن بار خود می‌توانید از گوشی اندروید یا آیفون خود به عنوان موس، کیبورد و کنترل از راه دور کامپیوتر خود استفاده کنید. تمام چیزی که نیاز دارید این است که از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مناسب تبدیل گوشی به ماوس و کیبورد برای موبایل و کامپیوترتان استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های بسیاری برای تبدیل گوشی به ماوس و کیبورد وجود دارند که در میان آنها سه اپلیکیشن Unified Remote، برنامه Remote Mouse و PC Remote از پیشنهادات پلازامگ برای شما هستند.

 

استفاده از برنامه Unified Remote

تبدیل گوشی به ماوس

یکی از برنامه‌های مخصوص تبدیل گوشی به ماوس و کیبورد برنامه Unified Remote است که از سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS پشتیبانی کرده و دارای نسخه‌های رایگان و پولی است. نسخه رایگان این برنامه شامل 18 قابلیت مختلف کنترل بی سیم بوده و از کیبوردهای جانبی پشتیبانی می‌کند. نسخه پولی برنامه شامل بیش از 40 قابلیت کنترل بی سیم شامل موس و کیبورد بی سیم بوده و امکان طراحی کنترل بی سیم دلخواه شما را برایتان فراهم می‌آورد. علاوه بر این نسخه پولی این برنامه به‌اشتراک‌گذاری صفحه نمایش برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و اندروید را نیز ارائه داده، از کنترل صوتی پشتیبانی کرده و دارای قابلیت یکپارچه سازی با Wear OS و Tasker است.

برای تبدیل گوشی به موس و کیبورد با استفاده از این برنامه ابتدا باید نسخه مخصوص ویندوز آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس نسخه اندروید این برنامه را در گوشی خود نصب کنید.

تبدیل گوشی آیفون به موس کامپیوتر

هر دو دستگاه را به یک شبکه وای فای متصل کرده، از میان گزینه‌های چندرسانه‌ای، بازی، مدیریت فایل‌ها و… یکی را انتخاب کنید و از تبدیل اندروید به موس و کیبورد لذت ببرید.

وقتی که تمام این مراحل را طی کردید، Unified Remote در فهرست برنامه‌های کامپیوترتان پدیدار می‌شود و می‌توانید با تغییر تنظیمات برنامه در گوشی خود از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید. می‌توانید از گوشی خود برای پخش موسیقی، ویدیو، کنترل فایل ارائه خود در سخنرانی‌ها و… استفاده کنید.

در این قسمت نصب این برنامه در اندروید و ویندوز را برایتان شرح دادیم، اما همانطور که گفتیم Unified Remote تنها مخصوص اندروید نبوده و می‌توانید از این برنامه برای تبدیل گوشی آیفون به موس کامپیوتر و حتی کیبورد نیز استفاده کنید. برای دانلود نسخه iOS آن نیز می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

 

استفاده از برنامه Remote Mouse

دانلود Remote Mouse

برنامه Remote Mouse برنامه‌ای رایگان با قابلیت خرید درون برنامه‌ای بوده و از سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز پشتیبانی کرده و اساسا برنامه ی تبدیل گوشی به موس کامپیوتر از طریق ارائه پد لمسی است.


تنها چیزی که برای تبدیل گوشی به ماوس و کیبورد از طریق این نرم افزار نیاز دارید نصب نسخه مورد نیاز برای کامپیوتر و گوشی است که دانلود Remote Mouse از سایت برنامه به راحتی قابل انجام است. بعد از نصب برنامه در هر دو دستگاه و متصل کردن آنها به یک وای فای، برنامه نصب شده در گوشی می‌تواند کامپیوترتان را شناسایی کند. روی نام کامپیوتر خود ضربه بزنید تا برنامه شروع به کار کند.البته این امر به این معنا نیست که برای استفاده از کیبورد به برنامه دیگری به عنوان برنامه ی تبدیل گوشی به کیبورد کامپیوتر نیاز دارید؛ چراکه Remote Mouse شما را از لحاظ ارائه کیبورد نیز در مضیقه قرار نمی‌دهد و می‌توانید از این برنامه برای تبدیل گوشی به موس و کیبورد استفاده کنید.

دانلود Remote Mouse

کار با برنامه Remote Mouse برای کاربران مک بسیار آسان است؛ چراکه از دستورها و قوانین مشابه ترک پد مک بوک استفاده می‌کند. در این صورت ضربه زدن با یک انگشت به عنوان کلیک چپ و ضربه زدن با دو انگشت به عنوان کلیک راست محسوب می‌شود. علاوه بر این می‌توانید با دو انگشت صفحه را بالا و پایین برده و عکس‌ها را بزرگ کنید. در تنظیمات برنامه Remote Mouse می‌توانید این دستورها را تغییر داده، فعال یا غیرفعال کرده و یا سرعت حرکت را تغییر دهید.

 

استفاده از برنامه PC Remote

برنامه ی تبدیل گوشی به کیبورد کامپیوتر

برنامه رایگان PC Remote در ویندوزفون و گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها قابل اجرا بوده و از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کند. برای تبدیل گوشی به موس و کیبورد و حتی دسته بازی می‌توانید از PC Remote استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید کلیدهای کنترل بازی را آن طور که می‌خواهید طراحی کنید و عکس‌های گوشی خود را در کامپیوتر خود به نمایش بگذارید.

برای استفاده از این برنامه به منظور تبدیل گوشی به موس و کیبورد در ابتدا باید برنامه را از این لینک برای کامپیوتر و گوشی خود دانلود کنید.

برنامه ی تبدیل گوشی به موس کامپیوتر

پس از آن باید نرم افزار را در کامپیوتر و گوشی خود باز کرده و در برنامه PC Remote گوشی خود روی «اتصال» ضربه بزنید. می‌توانید از طریق اسکن کردن کد QR روی کامپیوتر با گوشی خود، روشن کردن بلوتوث لپ تاپ و گوشی و یا از طریق روشن کردن هات اسپات گوشی خود و متصل کردن کامپیوترتان به آن، میان گوشی و کامپیوتر خود اتصالی برقرار کنید.


در این مقاله با بهترین برنامه های تبدیل اندروید به موس و یا حتی کیبورد کامپیوتر و نحوه استفاده از آنها آشنا شدید. به نظر شما استفاده از این برنامه‌ها چه مزایایی دارد؟ از کدام برنامه استفاده کرده‌اید؟ کدام برنامه را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟پس از ایجاد ارتباط میان کامپیوتر و گوشی از طریق هر یک از سه روش بالا می‌توانید با لمس و کشیدن انگشت خود روی صفحه سیاه نشان داده شده در گوشی خود موس کامپیوترتان را حرکت دهید. می‌توانید با استفاده از تنظیمات و قابلیت‌های موجود در این برنامه از آن به عنوان کیبورد، کنترل پاورپوینت، دسته بازی و… استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.